Gadu - gadu

Napisz anonimowo. Napisz do nas... Wyślij

10 kwietnia 2024

Za darmo - to uczciwa cena?

Finanse to drażliwy temat

 Mówi się, że za darmo to uczciwa cena, ale czy aby na pewno?  Każdy chce zarobić, a jeśli masz mało pieniędzy, to wiadomo, że chcesz też nie wiele wydać.

Mnie z finansami jest totalnie nie po drodze, nie wiem, czy to kwestia tego, że nie umiem się wycenić, może chce za mało a może za dużo? Może to jednak kwestia tego, co oferuje, że nie jest to w żadnym stopniu wartościowe, a może po prostu ludzie teraz chcieliby dostać w gratisie wszystko. Jak zawsze mam więcej pytań niż odpowiedzi, sama nie wiem, w czym tkwi problem. Czy chodzi tu o sknerstwo innych, czy o mój brak umiejętności sprzedania usług lub produktów? Chciałabym, żeby ktoś umiał mi powiedzieć, w czym tkwi problem, bo jakbym już miała wiedzę na ten temat, to bym wiedziała, czy mogę to rozwiązać, czy jest to poza moimi możliwościami.

Nikt chyba nie lubi gadać o pieniądzach, ale czasami trzeba, dlatego postanowiłam napisać ten post, być może ktoś też boryka się z podobnymi problemami i przemyśleniami. Jako osoba o duszy artystycznej, nie przykładam zbytniej uwagi do zarabiania pieniędzy, chociaż wiem, że są mi potrzebne. Jednak ktoś, kto kocha tworzyć tak jak ja, wie, że ciężko nam się odnaleźć w typowych pracach jak prace biurowe itp. Lubię być wolnym duchem i nie mieć nikogo nad głową. Tworzenie tekstów i fotografii jest dla mnie cudownym zajęciem, tylko niestety chyba nie jestem w tym aż tak dobra, bym mogła to jakoś sprzedawać, nie ukrywam, że na fotografii próbuje zarabiać, ale z marnym skutkiem. Jasne, owszem czasami zdarzy się jakieś zlecenie, ale nie ma ich na tyle dużo by, można było nazwać to, jakimś zarobkiem.

W ostatnich latach w Polsce jest ciężko, pod względem finansowym, wszystko cały czas drożeje, mamy wysoką inflację a po dupie dostają jak zawsze tylko najbiedniejsi, najgorsze jest to, że jak jesteś biedny, to dodatkowo każdy jeszcze próbuje Cię oszukać albo okraść. Żałuje tylko jednego, że nie mam kodu na kasę jak w simsach, bardzo by mi się przydał. Liczę jednak, że kiedyś odmieni się mój los albo chociaż tutaj ktoś przyjdzie z jakąś pomocą, poradą. 

Dajcie znać, co myślicie jakie macie stanowisko w sprawie finansów, darmowych usług itd.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

SPAM? Nie, dziękuję.
Obserwujesz? Powiadom mnie :)