Gadu - gadu

Napisz anonimowo. Napisz do nas... Wyślij

29 czerwca 2018

Krąg życia

Chyba każdy z nas oglądał bajkę król lew 
(a jak nie to radze szybko nadrobić). 


 Nigdy nie sądziłam, że będę analizować jakąś bajkę, ale jakoś tak mnie, natchnęło, myśląc o szczęściu i niesczeszczeniu, doszłam właśnie do bajki król lew i do kręgu życia. O co właściwie w tym chodzi? Kiedyś spotkałam się z teorią, że to skaza tak naprawdę był ten dobry, bo chciał, żeby hieny miały co jeść. Prawda jest taka, że nie chodzi tu o jedzenie a o zapotrzebowanie i szacunek. Bajka o królu lwie opowiada o tym, żeby mieć tyle ile potrzeba na daną chwilę, żeby nie robić czegoś tylko dla własnej rozrywki, by szanować życie innych istot. Co to ma wspólnego ze szczęściem? Wydaje się nie wiele, ale moje myśli zaczęły się od tego, czy nasze życie ma równowagę, może mamy tyle samo dobrych, jak i złych dni tylko tego nie dostrzegamy. Widzimy dobre dni w kompletnie inny sposób niż te złe. Te lepsze mijają szybko, bo cieszymy się z nich i nie zwracamy uwagi na szczegóły, czasami może nawet nie doceniamy tych chwil. W gorszych momentach skupiamy uwagę na wszystkim , czas zaczyna się dłużyć, wszystko jest szare i ponure a przecież zarówno słoneczny, jak i deszczowy dzień maja po 24 godziny. Teraz pomyśl przez chwile i zadaj sobie pytanie, który czas zleci Ci szybciej, a który dłużej. 
 Nie wiem, czy nasze dobre i złe chwile się równoważą, ale chciałabym, aby tak było. 

 Co krąg życia z króla lwa ma do realnego świata? 
Wciąż nie znasz odpowiedzi...? 

 Chodzi o równowagę w jednym, jak i w drugim, bo w życiu właśnie chodzi o to, by wszystko byłoby zrównoważone. Bajka przedstawia to w sposób, że zwierzęta jedzą tylko tyle, ile potrzebują, a nie robią zapasów lub nie zabijają innych dla rozrywki, co czynią w tym wypadku hieny i łatwo można się domyślić, że to pasuje też do ludzi.  Przemyśleń w tym temacie można mieć wiele, ja jednak mam więcej pytań na które brakuje odpowiedzi.

 Mi pozostaje wierzyć w to, że wszystko się wyrówna w moim życiu. 
A jakie są Wasze przemyślenia na ten temat? Może chcecie coś dodać? Piszcie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

SPAM? Nie, dziękuję.
Obserwujesz? Powiadom mnie :)