Gadu - gadu

Napisz anonimowo. Napisz do nas... Wyślij

18 czerwca 2016

Każdy chce prawdy, nie każdego na nią stać.

Brzmi to trochę tak,

 jakby prawda była na sprzedaż

 Boimy się jej mówić, ale lubimy jej słuchać na różne tematy, bo raczej na swój temat to nie bardzo w szczególności, jeśli jest to negatywne. Każdy postrzega świat inaczej, nie zawsze nasz obraz jest tym prawdziwym i realnym czasami poglądy innych mogą pozwolić nam trzeźwiej widzieć świat, ale my często nie chcemy słuchać. Zamiast się bać, mówić prawdę, powinniśmy bać się kłamstwa. Przecież nie trzeba mówić jej w sposób raniący tylko łagodny, najlepiej też powiedzieć po tym, że da się temu zaradzić, oczywiście mając już jakiś pomysł. Ze wszystkiego jest jakieś wyjście, przynajmniej z każdej sytuacji. Wyobraź sobie, żyjesz w słodkich kłamstwa i nagle przychodzi ktoś, rujnując to, mówiąc gorzką prawdę, w dodatku to ktoś nieznajomy. Czy naprawdę kłamstwo jest lepsze? Bo co? Bo w „dobrej sprawie”, czy może, żeby komuś przykro nie było? Zatajanie prawdy też nie jest dobre, ale czy podciąga ono się jako kłamstwo, czy po prostu zwykłe przemilczenie? Ja tutaj chcę pisać prawdę może taką swoją bardziej, bo jeśli ktoś mnie okłamał, a ja o tym nie wiem i przekaże nieświadomie to dalej, to dla mnie nie jest to kłamstwo, dopóki ktoś mnie w tym nie uświadomi. Chociaż czy nie wiedza może być wymówką od kłamstwa? Nad tym pytaniem możecie pomyśleć sami. Wiem, że na razie nie mogę liczyć na dyskusje, mam nadzieje, że w przyszłości jednak uda mi się z kimś je podejmować tutaj. Blogi są już teraz mało popularne, ale czytelnikiem można zostać w każdej chwili. 

 Kolejny wpis jutro, a tymczasem kochany czytelniku, jeśli dobrnąłeś do końca wpisu, to teraz możesz podzielić się nim z innymi, udostępnić czy po prostu wysłać link.

4 komentarze:

  1. Ja mam nauczkę za nie mówienie prawdy. Zrobiłam to jeden jedyny raz, a konsekwencje ciągną sie cały czas. Lepiej jest powiedzieć prawdę niż bezczelnie kłamać, bo zaufanie cieżko jest odbudować.
    Może wspólna obserwacja? Jeśli tak to daj znać u mnie
    http://adellaidee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zgodzę się, że blogi są mało popularne. Ale fakt, ciężko się wybić, z tym mogę się zgodzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś po prostu była na nie moda, a teraz jest dużo opuszczonych kont. Przynajmniej ja odnoszę takie wrażenie.

      Usuń
  3. Kłamstwo nie jest dobre i w końcu i tak wyjdzie na jaw. Czasem też trudno delikatnie powiedzieć, że ktoś się myli, jak ktoś nie chce słuchać. Są momenty, że trzeba być wręcz brutalnym, by uświadomić to komuś, ale prawda, wszystko zależy od sytuacji.

    OdpowiedzUsuń

SPAM? Nie, dziękuję.
Obserwujesz? Powiadom mnie :)