Gadu - gadu

Napisz anonimowo. Napisz do nas... Wyślij

14 maja 2017

Mowa ciała

Czyli zachowanie naszego ciała

Kochani! Dzisiaj pod lupę biorę, jak zachowuje się nasze ciało, nie zawsze jest to adekwatne do naszych słów. 
Wiadomo, że ludzie często gestykulują podczas wypowiedzi, ale ile z Was wie, że nie tylko w ten sposób mówimy naszym ciałem? Często nieświadomie robimy gesty, o których nawet nie mamy pojęcia, np. jak kłamiemy, to patrzymy w prawo, zaś w lewo, gdy chcemy coś sobie przypomnieć (u osób leworęcznych jest odwrotnie). 

Skoro już wiecie, o czym pisze, to przejdźmy dalej, bo nie chce Wam pisać, jakie są zachowania ciała, chciałabym się skupić na tym, jak nasze nieświadome zachowanie może kogoś zmylić. Nie raz podobał Wam się ktoś i zwracaliście uwagę na tę osobę większą uwagę niż dotychczas, zastanawialiście się wtedy czy to, co robi ta osoba, może poniekąd coś znaczyć, że odwzajemnia Wasze zauroczenie. Dlaczego tak się dzieje? Nasz mózg nie myśli trzeźwo do końca, zauroczenie w kimś sprawia, że patrzymy na świat przez tak zwane różowe okulary i gesty, spojrzenia czy też różne ruchy wydają się nam być kierowane w naszym kierunku, a tymczasem ktoś po prostu jest zwyczajnie miły i nic więcej. Jak więc rozpoznać czy też się podobacie danej osobie? Myślę, że jedynym skutecznym sposobem jest posiadanie wspólnika, który będzie osobą postronną i obserwując Wasz obiekt westchnień, określi czy to tylko Wasze urojenia, czy też jego ciało mówi to, co właśnie chcecie wiedzieć. Co, jeśli takiej osoby zaufanej nie macie? Wtedy niestety musicie próbować myśleć racjonalnie i ograniczyć wmawianie sobie, że to, co widzicie, jest naprawdę. Tylko tak unikniecie w późniejszym czasie rozczarowań i pomyłek. Oczywiście zawsze tez możecie porozmawiać z Tą osobą o swoich uczuciach i godnie przyjąć na klatę to, co powie lub zrobi, ale jak wiemy, tylko odważni się na to piszą, bądź co bądź większość z nas woli nie słyszeć prawdy i boimy się dowiedzieć, że ktoś jednak nas nie pragnie. Mówi się, że do odważnych świat należy, ale nie mylmy bycia odważnym z bycia głupcem. Sfera uczuciowa to bardzo delikatny temat i można łatwo się zranić. Dlatego jesteśmy tacy ostrożni no, chyba że znamy wystarczająco osobę i wiemy, że nas nie wyśmieje. 

To na tyle ode mnie, macie coś do dodania piszcie śmiało! Zachęcam również do pisania swoich pomysłów o zachowaniach.

12 komentarzy:

  1. Zgadzam się z tym sfera uczuciowa to bardzo wrażliwy temat, jednak nie każdy ma odwagę komuś wyznać swoich uczuć ja czasami bardzo żałuję, że osobę którą bardzo kochałam nie powiedziałam jej tego i później ją straciłam. Jednak do odważnych świat należy i czasami trzeba się przełamać żeby coś osiągnąć :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ludzie są w naszych oczach mało empatyczni i przez to boimy się komuś powiedzieć co czujemy. Dokładnie, tak jak piszesz trzeba czasami zaryzykować. :)

      Usuń
  2. Często człowieka można poznać po gestach lub dowiedzieć się czegoś ciekawego o nim. :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, są pozycje zamknięte i otwarte a my nie znając się dobrze w tym temacie może nawet nie jesteśmy świadomi że którąś z nich używamy.

      Usuń
  3. O tym patrzeniu w prawo czy w lewo nie wiedziałam! Zwrócę uwagę, gdy będę z kimś rozmawiać i będzie mnie ciężko oszukać.
    http://altealeszczynska.blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dzięki mnie sie dowiedziałaś. Jest wiele różnych takich zachowań które zdradzają i ciekawscy mogą na pewno znaleźć je w internecie.

      Usuń
  4. Rzeczywiście poruszyłaś trudny temat. Mowa ciała wiele zdradza,często nad nią nie panujemy,ale może to i lepiej,bo o ile słowami można oszukać to już mową ciała trudniej...Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ktoś zna się dobrze na mówię ciała to od razu rozpozna kłamce, ale trzeba wiedzieć na co zwracać uwagę. Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Zawsze starałam się walić prosto z mostu, jak ktoś mi się podobał. Dzięki temu, teraz od ponad 2 lat żyję w szczęśliwym związku. Nie czekałam na pierwszy krok faceta ;) z tego, co też pamiętam, było trochę takich gestów, typu spojrzenia czy "niechcący" dotknięcie dłoni. Na dobre mi to wyszło ;)
    Pozdrawiam
    www.dobrastronamedalu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, szczerość jest najważniejsza a jeśli ma się odwagę to nie ma się większych problemów w sferze uczuciowej. Gratuluje i również pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Niestety, ale często w sferze uczuciowej wszystko niby wydaje sie byc na tak - gesty, słowa, spojrzenia, a z biegiem czasu okazuje się, iż to wszystko wynikało tylko z relacji przyjacielskiej. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dlatego, że kiedy nam się podoba jakaś osoba patrzymy na nią zupełnie inaczej i podświadomie chcemy żebyśmy my też podobali się tej osobie. Zwyczajna uprzejmość zamienia się w naiwną nadzieje.

      Usuń

SPAM? Nie, dziękuję.
Obserwujesz? Powiadom mnie :)